Thursday, May 28, 2009

Mohd Sabu rejects Umno element in PAS


Malaysian Insider reported that Mohd Sabu says:

Despite his support for a stronger ulama leadership, Mohamad wants an end to any further attempt at political co-operation with Umno.

"No problem with meetings or discussions but they must be done with the knowledge of the central committee," said Mohamad.

"Because I know, Umno will only look for us when they are in trouble, when they are strong they will oppress the opposition especially PAS," he said.

Like most party grassroots, Mohamad too does not want PAS to adopt Umno’s policy of promoting Malay supremacy.

"I personally do want the party to return to the 'Malay world'," said Mohamad.

For him adopting Malay supremacy may lead to PAS tolerating corruption.

"We are accepted because of our stand against corruption; Nik Aziz is respected not because of his turban and robe, but because he is clean," he said.

But he said his decision to contest was not solely driven by the actions of party leaders who were involved in the clandestine unity talks with Umno last year.

"I am not contesting because I am disappointed with anyone, but if I win I hope to assist the president in fields that are unreachable to him," said Mohamad.

"PAS is now in Pakatan Rakyat, it has began to be accepted by the non-Malays, NGOs, cultural groups, these organisations must be engaged to get them to support PAS, this is where I can play an important role," he told The Malaysian Insider.

"In the west coast, from Kangar to Pontian, almost 80 per cent of the constituencies are racially mixed; without the support of the non-Muslims, PAS will remain a Kelantan and Terengganu party," he said.

Mohamad is confident that the opposition coalition will take over the government by the next general election and PAS has to prepare itself by strengthening co-operation with PR partners in the states dominated by Barisan Nasional (BN).

"The moment we return to Malay supremacy, that’s the end of it."

3 comments:

org memali said...

Macamana abg mat kata abg mat tolak elemen UMNO dlm PAS sedangkan golongan2 seperti abg mat lah yg menyamakan PAS dgn parti2 yg lain . UMNO pun bukannya buruk sgt kalau nak dibezakan dgn abg mat dan golongan2 abg mat ,ada juga yg baiknya mungkin lebih . jgn menidakkan kebaikan walaupun kita tidak senang dgn kebaikkan tersebut . Kalau bolih abg mat bagitau apa kelebihan dan kebaikan abg mat dibandingkan dgn elemen2 buruk dlm UMNO .

Eric Payne said...

Org Memali,

Rasanya komen saudara/i tersasar. Apa yang dibincangkan Mat Sabu adalah parti UMNO, tubuh-badannya secara total.

Memang benar ada individu-individu baik dalam UMNO,dan paling pasti juga ada individu yang jahat dan tidak Islamik dalam UMNO (pernah terserempak individu UMNO minum arak macam minum air sejuk saja). Lebih bahaya dan teruk lagi jika mereka-mereka ini adalah kalangan pemimpin mereka.

Jadi kesimpulannya kenapa perlu dibandingkan Mat Sabu dengan individu UMNO. Paling pasti kalau individu itu individu PAS yang tertarbiyyah, insyaAllah dalam benaknya ada bibit Islam yang baik.

PAS Kg. Jawa

Politiksukusakat said...

Apa punya 'orang memali'. macam buta mata tentang kebejatan Umno, seolah-olah macam tak tahu perihal pemimpin Umno, kenapa nak bezakan abg mat dengan pemimpin Umno kalau antara mereka macam langit dan bumi.kalau kaki rasuah tu orang akan kata pemimpin Umno, abang mat tak pernah rasuah, kalau kaki botol tu pemimpin Umno jugak, bukan abang mat, dan kalau yang sapuh duit rakyat tu orang umno jugak, bukan abang mat, dan banyak lagi bezanya......harap 'orang memali' yang komen tu baca banyak sikit jangan duk cerabai sangat...jaga