Saturday, October 20, 2012

Mengapa Umno biarkan MCA, Gerakan persenda agama Islam?

Umat Islam di Malaysia, seharusnya bangkit dan mengutuk sekeras-kerasnya Presiden MCA, Dato' Seri Dr Chua Soi Lek dan Ketua Pemuda Gerakan Kedah, Tan Keng Liang, yang jelas mempersendakan agama Islam yang dianuti majoriti rakyat Malaysia.

Presiden MCA menunjukkan kebiadaban beliau dengan mendakwa seramai 1.2 juta rakyat Malaysia akan kehilangan kerja sekiranya PAS melaksanakan hudud di Malaysia.

Manakala Ketua Pemuda Gerakan itu, menerusi akaun twitternya, menghantar  beberapa tweet yang mempunyai unsur penghinaan, terhadap agama Islam dengan mempersendakan hukum menutup aurat.

Walaupun MCA dan Gerakan merupakan sahabat Umno dalam Barisan Nasional, iaitu Umno yang mendakwa Malaysia sebuah negara Islam, mereka tidak segan untuk menunjukkan sifat kurang ajar mempersendakan Islam.

Kita boleh memahami jika MCA dan Gerakan, tidak mahu menerima Islam kerana mereka terdiri dari kalangan bukan Islam. Dalam konteks ini, Islam tidak pernah sama sekali, memaksa golongan bukan Islam menerima Islam.

Namun, sikap mempersendakan agama Islam tidak boleh diterima sama sekali. Ianya sama seperti orang Buddha, Hindu atau Kristian, akan menunjukkan kemarahan tatkala agama mereka dipersenda.

Dakwaan kedua-dua Chua dan Tan, amat melampaui batas dan merosakkan keharmonian beragama dalam negara.

Chua membuat tuduhan mengarut terhadap hukum hudud, hanya semata-mata mahu mengalih fokus rakyat yang benci terhadap rasuah dan penyelewengan yang diamalkan oleh Umno, MCA dan seluruh anggota komponen BN.

Nampaknya MCA dan Gerakan semakin celupar, mempermainkan isu hudud demi politik sempit mereka, hanya semata-mata berusaha untuk menjauhkan golongan bukan Islam terhadap Islam, khususnya PAS yang mempelopori perjuangan Islam.

Mereka cuba mengotorkan politik Malaysia dengan melakukan provokasi jahat, selepas merasai penolakan demi penolakan rakyat terhadap Umno, MCA, Gerakan dan lain-lain dari PRU 2008 hingga kini.

Sikap MCA dan Gerakan ini, sama seperti Umno. Mereka sanggup bersekongkol, untuk melakukan rasuah, salahguna kuasa dan penyelewengan mencecah lebih RM1 bilion dalam kes PKFZ, ratusan juta dalam kes NFC dan sebagainya.

Mereka tidak ada perasaan segan dan malu jika mereka ditahan kerana melakukan rasuah, tetapi mereka akan bertempiaran lari, hanya apabila kerana hudud menjadi sebahagian perjuangan PAS. 

Sebagai sebuah parti politik yang demokratik, sederhana dan terbuka, PAS telah bersama-sama dengan KeADILan dan DAP membentuk Pakatan Rakyat.

Bergabung untuk mendokong agenda reformasi bersama yang tertakluk dalam Buku Jingga. Perjuangan PAS untuk merealisasikan sebuah Negara Berkebajikan juga disokong oleh semua ahli parti dan rakyat Malaysia.

Apa yang mendukacitakan ialah sikap Umno, MCA, MIC dan Gerakan, yang masih mempermainkan isu perkauman dan agama untuk mengaut modal politik.

Umno membiarkan MCA dan Gerakan menghina Islam kerana mereka sendiri tidak faham tentang erti Islam yang sebenarnya. Golongan agama dalam Umno, sudah menjadi syaitan bisu kerana terpesona dengan kemewahan dunia.

Apa yang jelas, pemimpin BN sudah ketandusan idea dan tidak berupaya bersaing dengan Pakatan Rakyat yang berupaya menjadi alternatif, yang terbuka berjaya menyatupadukan rakyat dan sekali gus akan memimpin rakyat ke Putrajaya.

Maka Pilihan Raya Umum yang akan datang amat penting dan signifikan untuk rakyat, merealisasikan perubahan ke arah Malaysia yang adil dan demokratik serta berkebajikan.

Selamatkan Malaysia daripada salahguna kuasa, rasuah dan penyelewengan dengan menghapuskan BN pada PRU akan datang.

No comments: