Tuesday, December 27, 2011

Jihad perangi parti perasuah Umno

SEJAK kebelakangan ini rakyat Malaysia didedahkan dengan pelbagai skandal rasuah yang membabitkan pemimpin-pemimpin utama Parti Kebangsaan Melayu Bersatu (Umno) yang mendakwa diri mereka sebagai pejuang agama, bangsa dan negara.

Ternyata, pendedahan kes-kes rasuah membabitkan pemimpin Umno, membuktikan mereka menyalahgunakan kuasa sebagai Menteri, Menteri Besar dan sebagainya, meratah dan memanipulasi wang rakyat atau nama perjuangan nasionalisme Melayu.

Orang-orang Melayu diperbodohkan selama lebih 50 tahun oleh pemimpin Umno, yang kebanyakan mereka hidup mewah, kaya-raya selepas terlalu lama ditampuk kuasa.

Gejala rasuah sudah menjadi barah yang serius dalam masyarakat. Pendekatan manusiawi menerusi pendidikan akhlak dan moral gagal membendungnya.

Rasuah bukan diamalkan oleh golongan miskin dan papa kedana, tetapi diamalkan oleh pemimpin-pemimpin Umno. Semakin lama mereka berkuasa, semakin kaya hidup mereka anak-beranak.

Orang yang berjawatan tinggi dalam Umno dan kerajaan, jika didapati bersalah melakukan rasuah berjuta-juta ringgit, hanya dikenakan hukuman penjara tetapi dilepaskan dengan hanya dikenakan denda.

Ada yang dilucutkan jawatan selepas didapati rasuah, selepas itu dipilih semula sebagai calon Umno dan diberi jawatan penting dalam GLC.

Ada yang berstatus Ketua Menteri, didapati melakukan rasuah politik wang, tetapi dibiarkan terus berkuasa. Ada yang berjawatan Ketua Pemuda Umno, didapati bersalah, namun hanya diberikan amaran.

Ada yang berjawatan Ketua Wanita Umno, tetapi sehingga hari ini dibiarkan bebas berkuasa.

Bayangkan nasib golongan marhain. Bandingkan nasih yang menimpa seorang penganggur, Nor Azmi Mohd Amin dijatuhkan hukuman penjara dua tahun, hanya mencuri enam botol syampu di Johor. Sudahlah menganggur, lagi miskin, dipenjara pula.

Berbanding dengan si kaya dalam Umno, hanya kerana parti mereka berkuasa, hanya kerana parti mereka menguasai polis, pendakwaraya, hakim dan sebagainya, hukuman yang diterima terlalu ringan dan tidak adil sama sekali. Pemimpin Umno yang menguasai kerajaan sanggup membiarkan rakan-rakan mereka bebas, sedangkan rakyat bawahan terus dizalimi.

Inilah ketidakadilan yang harus kita tentang dan hapuskan dalam negara. Rakyat harus bangkit memperjuangkan keadilan dan menghapuskan kezaliman.

"Allah SWT melaknat mereka yang memberi rasuah dan penerima rasuah serta orang yang memberikan jalan terhadap kedua-duanya,” (Hadis riwayat Imam Ahmad)

"Penerima dan pemberi rasuah akan ditempatkan dalam api neraka". (Hadis riwayat Imam at-Tirmidzi)

Dua hadis yang dipetik di atas merupakan suatu amaran keras daripada Allah dan Rasul-Nya, bahawa mereka yang terbabit dalam apa sahaja perkara yang dinamakan rasuah adalah musuh-musuh Islam yang harus dilaknat.

Kita menuntut hukuman berat dikenakan ke atas pelaku rasuah, tanpa 'memilih bulu'. Kita mahu mereka yang melakukan perbuatan keji ini menerima balasan yang setimpal.

Ingatlah pesanan Rasulullah dalam sabda baginda, bahawa:

"Seseorang yang hanya menyembunyikan hatta sebatang jarum yang bukan miliknya atau sejengkal tanah yang diambil secara paksa daripada pemiliknya pasti hukuman berat menanti di akhirat kelak".

Malah, hadis Rasulullah yang menyebut; Ciri-ciri orang yang disebut munafik itu ada tiga, apabila berkata-kata dia berdusta, apabila berjanji dia mungkir dan apabila diberikan amanah, dia mengkhianatinya (sekalipun dia mengaku solat, berpuasa dan mengaku mukmin), sebagaimana riwayat Bukhari dan Muslim.

Justeru kita tidak ada jalan lain, selain membersihkan negara kita dari parti pengkhianat dan parti perasuah yang terunggul ini. Rakyat harus bangkit berjihad menghentikan kerakusan mereka dan seterusnya menghapuskan mereka dari tampuk kekuasaan.

Bebaskan Malaysia dari rasuah. Undi Pakatan Rakyat!

No comments: