Monday, May 09, 2011

Bangkit lawan politik jahat Najib


Naib Presiden KeADILAN, Nurul Izzah Anwar menggesa rakyat Malaysia, supaya bangkit menentang politik kotor dan jijik yang dibawa oleh Umno-Barisan Nasional di bawah kepimpinan Dato' Seri Mohd Najib Razak.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai percaya segala serangan yang dilemparkan kepada bapanya, Dato' Seri Anwar Ibrahim, bertujuan untuk memusnahkan kepercayaan rakyat kepada Pakatan Rakyat.

Ini kerana katanya, selepas Pilihan Raya Umum 2008, Pakatan Rakyat mendapat kepercayaan besar rakyat dan mengakibatkan Umno-BN kehilangan banyak kerusi.

Dalam wawancara eksklusifnya bersama Harakah, Nurul Izzah menegaskan segala kerja jijik dan jahat Umno-BN sehingga hari ini gagal memberi impak untuk memesongkan kepercayaan rakyat terhadap parti-parti dalam Pakatan Rakyat.

Tanpa menafikan beliau dan anggota keluarga sedikit tertekan dengan serangan peribadi yang amat dahsyat terhadap Anwar, bagaimana pun keyakinan dan kepercayaan mereka tidak goyah.

"Ibu (Dr Wan Azizah Wan Ismail) saya juga menerima sesalinan (video seks), cara cabaran mereka mahu anak-anak dan Azizah sendiri tengok VCD ini, mereka serang melalui twitter, dan pelbagai lagi dengan hasrat untuk menggoyahkan kepercayaan dan keyakinan kepada Anwar.

"Kita dapat dah tangkap permainan mereka ini, dan dengan dukungan pimpinan Pakatan Rakyat, NGO Islam dan sebagainya. Saya fikir itulah yang membantu, dan tambahan pula orang yang buat jahat ini, akan wujudnya kebenaran, bila adik-adik temani ayah sepanjang masa, siapa yang kenal Anwar ini mereka akan tahu bagaimana Anwar ini, perwatakan, penjagaan diri dan sebagaintya, semua ini bantu kukuhkan kes persepsi kita bahawa kes ini adalah rekayasa," tegas beliau.

Tegas beliau, pihaknya yakin kerajaan Umno-BN menggunakan video seks semata-mata untuk mengaburi mata masyarakat bagi tujuan politik.

Umno-BN katanya, menyerang peribadi Anwar selaku Ketua Pembangkang untuk menghilangkan kekuatan rakyat menerusi Pakatan Rakyat di Parlimen.

Mereka katanya bimbang, jika wujud pembangkang yang kuat, kerajaan sukar untuk melakukan sesuka hati meluluskan apa sahaja peruntukan ataupun akta, demi kepentingan kaum kerabat dan kroni BN.

Nurul Izzah turut menyeru rakyat Malaysia supaya berfikir secara rasional dan menolak politik jabat Umno-BN yang bakal menghancurkan masa depan Malaysia,

"Jadi kami sekeluarga berfikiran begitu, dan kita merasakan kita tidak keseorangan, ramai yang membantu dan menyokong kita, bersimpati dan bersama melawan politik jahat ini," tegasnya.

No comments: